Yalla7

لم يتم تسجيل دخولك بعد . اذا لم تكن مشترك معنا فنتمنى تسجيلك والانضمام لنا

طيب اعمل ايه؟؟؟؟؟؟؟ 54828302

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

Yalla7

لم يتم تسجيل دخولك بعد . اذا لم تكن مشترك معنا فنتمنى تسجيلك والانضمام لنا

طيب اعمل ايه؟؟؟؟؟؟؟ 54828302

Yalla7

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

5 مشترك

طيب اعمل ايه؟؟؟؟؟؟؟

max mans
    max mans
    عضو جديد
    عضو جديد

ذكر
    محل الاقامة : من الدنيا

طيب اعمل ايه؟؟؟؟؟؟؟ Empty طيب اعمل ايه؟؟؟؟؟؟؟

مُساهمة من طرف max mans الثلاثاء أبريل 22, 2008 10:52 am

انا مش عارف ابدأ ازاى..........بس المهم الوقتى انى مش عارف اعمل ايه فى المشكله اللى

عندى........ولازم الاقى حل.......انا واحد زى اى واحد حبيييت بس حبى ده من العيار الثقيل[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]...............انا

بحب واحده ومش اى واحده .........دى قربتى[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]........وطبعا هتقول دى اسهل حاجه.......هقولك لا.. طبعا هى

دى المشكله ...ازاى؟؟؟!![ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]......قربتى دى انا يعتبر مش بشفها الا فى المناسبات او تقريبا كل 3

شهور او اربعه........وحتى لما بكلمها بقولها ازيك .... انتى عامله ايه مش اكتر .....وبعده كده مش

بشفها ......علشان هى يعنى مبتعتش مع حد غريب علشان هى متدينه شويه.......المشكله بقى اللى انا مش بحبها

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة].......دانا بموت فيها...والكلام ده بقاله اكتر من 3سنين وساكت على نفسى..........والله مش هتصدقوا انا

من كتر التفكير انا خبط دماغى فى الدولاب اللى جانبى.....طبعا هتقلولى قولها انك بتحبها وصارحها.......هقولك

ازاى ...مينفعش اولا هى ممكن لو هى مش بتحبنى او مش حتى بترتاح لى ........ممكن يحصل مشاكل عائليه يعنى

باختصار ممكن تقول لوالدتها او والدها فتحصل المشاكل دى او .......حتى مش كده بس لا انا كمان خايف اصدم بعد

3سنين من التفكير والكتمان ....اعرف انها مش بتحبنى......ثالثا انا من النوعاللى بيكسف شويتين[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة].......

مش عارف اعمل ايه حاولت انسى بس للاسف مش عارف......اعمل ايه
    ELSHABAH
    ELSHABAH
    '•.¸ƒ ℓ๑√эס ЌเиĜ ¸.•'
    '•.¸ƒ ℓ๑√эס ЌเиĜ  ¸.•'

ذكر
    محل الاقامة : .... !IN The Middel Of No Where ....

طيب اعمل ايه؟؟؟؟؟؟؟ Empty رد: طيب اعمل ايه؟؟؟؟؟؟؟

مُساهمة من طرف ELSHABAH الثلاثاء أبريل 22, 2008 12:20 pm

والله يا زعيم انت حيرتنى معاك بجد

هو يمكن برضه هيا مشكله بس مهما كان حلها ف ايدك انت

بس انت لو زى ما بتقول كده

انت ممكن برضه تفضل 3 سنين كمان ومفيش اى تقدم ف الموضوع

مهو لو انت بجد زى ما بتقول وبتحبها جدا

خلاص ممكن تصارح اى حد من عندكم او تاخد راى والدك او والدتك

تشوف هل انت ممكن تعمل حركه ايجابيه ولا لأأأأأأ

وبعدين انت من البروفايل بتاعك 19 سنه يعنى مش صغيرين

يعنى ممكن نتكلم نع اهلنا بصراحه شويه

ولو انت خايف من اى رد فعل مش حلو من اهلك انت

يبقى انت برضه لازم تعرف البنت دى جايز تكون بتفكر ف انسان تانى

لو مش هتقدر تكلم حد من اهلك تتفاهم معاه

يبقى انت لازم تشوف البنوته دى رأيها ايه وبكل صراحه

ولما تتصدم من دلوقتى دا لو لا قدر الله هيا مش متقبلاك يبقى اننا نعرف

رايها من دلوقتى بدل لما تبقى متعلق اكتر من كده

ولو هيا خلاص متقبلاك يبقى كلام جميل جدا

ولو انت فعلا بتحبها بجد يبقى انت كل اللى انت عاوزه منها كل خير

يبقى كلمها وقولها وشم تخاف من المشاكل طالما هيا متدينه زى ما انت بتقول

يبقى مش تخاف

بس نصيحه من اخوك لازم تاخد خطوه ايجابيه ف الموضوع دا

والا هتفضل معلق نفسك بأمل ممكن يكون بعد كده عواقبه مش حلوه

وياريت تاخد خطوه ايجابيه

لان اللى بيحبوا بجد ف الزمن دا بقى بيتعدوا على صوابع الايد

تقبل مرورى
    max mans
    max mans
    عضو جديد
    عضو جديد

ذكر

مُساهمة من طرف max mans الثلاثاء أبريل 22, 2008 1:18 pm

اولا شكرا على الرد

مفيش ادنى مشكله انى اقول لاهلى .............بس المشكله انى فى 3 كليه تجاره ولسه ان شاء الله سنه لما اخلص ومينفعش اخطب الا لما اخلص ان شاء الله ......وكمان هى كان لها اخت اتخطبت وهى لسه فى الكليه ........وخايف انها هى كمان تتخطب قبل متخلص الكليه.......اما بخصوص انى اكلمها ده موضوع صعب للغايه
    max mans
    max mans
    عضو جديد
    عضو جديد

ذكر

مُساهمة من طرف max mans الأربعاء أبريل 23, 2008 12:03 pm

هو الموضوع صعب للدرجه دى........دخل 51 بنى ادم .........ومحدش لقالى حل.......فعلا الموضوع صعب
    ELSHABAH
    ELSHABAH
    '•.¸ƒ ℓ๑√эס ЌเиĜ ¸.•'
    '•.¸ƒ ℓ๑√эס ЌเиĜ  ¸.•'

ذكر
    محل الاقامة : .... !IN The Middel Of No Where ....

مُساهمة من طرف ELSHABAH الأربعاء أبريل 23, 2008 1:29 pm

مهو دلوقتى يا زعيم لو انت مش عملت اى

خطوه ايجابيه للموضوع دا اكيد ممكن يحصل

زى ما حصل لاختها وتتخطب

علشان كده بقولك ياريت تكلم اى حد من اهلك

تاخد رأيه ف الموضوع

ولو حتى يحصل اى كلام يا ريس يبقى كلام جميل

عشان البنوته مش تروح منك

وطالما ان انت تكلمها دا موضوع صعب للغايه زى ما انت بتقول

يبقى خلاص شوف طريقه انك تاخد اى خطوه ايجابيه

ولو مش هتقدر يبقى بلاش تعذب نفسك

وتعلق نفسك بأمل ممكن مش يتحقق

توكل على الله كده واعمل اى حركه وخليك شويه جرئ

وطلما بتحب يبقى لازم تتحدى

وطالما بتحب مش صعب انك تكلمها

وطالما بتحب مش تخااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااف

الحب بيعلم القوه بيعلم التحدى خليك جرئ

لو كان قلبك قلب جرئ
    البرنسيسه
    البرنسيسه
    -=| عضو vip |=-
    -=| عضو vip |=-

: : -=| برنسيسه المنتدى |=-
    انثى
    محل الاقامة : القصر

مُساهمة من طرف البرنسيسه الأربعاء أبريل 23, 2008 6:23 pm

هو الموضوع من حيث الصعوبه فهو صعب موووووووووووت
    بس ربنا معاك ان شاء الله
    و انا راي انك تصارح البنوته دي
    حتي لو كان الموضوع بالرفض لا قدر الله هتكون
    عرفت مصيرك ايه
    و كمان لازم تصارح اهلك
    عشان يبقي في خطوه ايجابيه
    ولو كتي كلام بين العلتين وبس
    max mans
    max mans
    عضو جديد
    عضو جديد

ذكر

مُساهمة من طرف max mans الإثنين أبريل 28, 2008 8:25 pm

يعنى مفيش حلول............يعنى البقاء لله ........واعمل نفسى بقى واقع على ودنى من على طياره ورق
    امير الحب
    امير الحب
    عضو مولع الدنيا
    عضو مولع الدنيا

ذكر
    محل الاقامة : احلى مكان فى الدنيا

مُساهمة من طرف امير الحب السبت مايو 03, 2008 7:49 pm

صعب اوووووووووووووووووووووووووووووووووى
    max mans
    max mans
    عضو جديد
    عضو جديد

ذكر

مُساهمة من طرف max mans الإثنين مايو 19, 2008 4:10 am

اول كلامي ابدا بالسلام

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اولا اسمحلي اني اقولك رأيي

اذا كنت بتحب قريبتك دي فنصيحة مني ابعد عنها طبعا هتقولي ايه السبب

هقولك ان الصراحة انت متستاهلش انها تكون ليك

معلش اعذرني انا عارف ان صراحتي وحشة اوي بس يمكن تلاقي وسط شوية الكلام الوحش دا حاجة حلوة تعجبك وتريحك وتريح الناس اللي بتفكر في المشكلة اللي انت اصلا بتعقدها وعاملها مشكلة

نرجع لحتة انك ما تستاهلش ان قريبتك تكون ليك .... طبعا انا متأكد انك عايزها في الحلال يعني مش بس طموحاتك انها تقولك بحبك ودا باين من كلامك انك داخل بجد وان هي كمان متدينة ومش بتاعة تسالي

اللي اعرفه انا ان الحلال مفيش فيه كسوف وممكن تمشي بالاصول زي الناس العاقلين وتروح لاهل البنت اللي هم في نفس الوقت قرايبك وتتكلم معاهم بكل وضوح وصراحة وتشرحلهم الوضع عامل ازاي وامكانياتك ولازم توضح وتديلهم صورة انك راجل بجد وعايز بنتهم بالحلال على سنة الله ورسوله مش بس مجرد احساس وخلاص لا ... لازم تثبت انك اد كل كلمة بتقولها ... ومتخافش منهم محدش هيقدر يعملك حاجة بس انت كمان لازم تحط في بالك كل الاحتمالات اللي معرض ليها اي شاب في الدنيا لما بيتقدم لواحدة والاحتمالات دي انه ممكن يتقبل او يترفض سواء البنت دي قريبته او اول مرة يشوفها ويسمع عنها ودا طبيعي جدا مش هتكون اول ولا اخر واحد يحصل معاه كدا ولازم تكون راضي ان الامور دي كلها قسمة ونصيب يعني لو كانت من نصيبك تقول الحمد لله ولو كانت مش من نصيبك تقول الحمد لله اكيد ربنا مختارلك احسن من كدا وربنا عارف ايه الصالح لعباده

طيب بلاش الحل دا خالص لو مش عاجبك ونطول بالنا شوية على بعض لغاية ما نوصل لحل بإذن الله

الوقتي احنا متفقين انك خجول شوية ومش هتقدر تتكلم في حاجات زي دي .... هنضطر نلجأ لأساليب انا مش بحبها الصراحة وهي الاساليب بتاعة الجنس الناعم

شوف يا سيدي ممكن توسط واحدة توصل لبنت خالتك الكلام دا وتشرحلها نيتك في الارتباط والجواز وتخليها تشوف رد فعلها اذا كان فيه قبول او رفض وانت ونصيبك بقى

يا اخي الحياة المغامرة والواحد ما بيصدق تجيله فرصة بيمسك فيها بايديه واسنانه وسبحان الله انت بتقول كلام ورد فعلك مش جاي مع الكلام خالص يعني بتقول انك هتموت عليها وفي نفس الوقتي واقف مكانك مش عايز تعمل أي حاجة وفكرتني بواحد صاحبي كان بيحب واحدة وهيتجنن عليها بس فوجئت بيه بعد ما كنت بتحايل عليه انه يفاتحها في الموضوع ويحاول يرتبط بيها بس كان رده عليا انه قالي انا مقدرش اعمل اكتر من النظرات وهي المفروض تفهم وتيجي هي تكلمني انما انا عمري ما هروح اكلمها الكلام دا كان في سنة 2001 واحنا الوقتي يديلك طولة العمر في 2008 ومع ذلك يا اخي هو لسه مستني بس مش عارف هو الوقتي مستني ايه بالظبط ؟؟؟؟؟

صدقني والله والله والله لو انت فاتحت اهلك في الموضوع واخدت موافقتهم وكلمت اهل البنت بنفسك من غير ما تدخل وسيط بينكم هتعلى اوي في نظرهم وهيتاكدوا انك راجل بجد وانك هتحب بنتهم وتخاف عليها وتديلها اكتر من أي حد تاني حب وحنان وامان

والله يا اخي انا كان نفسي احل المشكلة بتاعتك دي فعلا بس المشكلة مش في قلة الحلول

المشكلة انك انت مش عايز تحل ولا تربط مع ان الحكاية بسيطة بس انت مكبرها شوية

اتوكل على الله وريح نفسك من العذاب دا كله واقولك على حاجة احسن من دا كله صلي صلاة الاستخارة وشوف ربنا هيؤمرك بإيه وان شاء الله ربنا مش هيخيب ظنك

يارب اكون قدرت اساعد وان شاء الله جاري التفكير في حلول اكتر والله المستعان
    perfect_element
    perfect_element
    عضو جديد
    عضو جديد

ذكر
    محل الاقامة : بلد المليون شاب

مُساهمة من طرف perfect_element الإثنين مايو 19, 2008 5:24 pm

حظك حلو يا ماكس مانص كان نفسي اقولك الحل من غير ماتعرفني بس انت الوقتي اكيد عرفت مين اللي قايلك على الحل الاخير المشكلة انك نسيت الاكاونت بتاعك مفتوح عندي وانا فتحت الموضوع من على الاكاونت بتاعك ورديت عليك في الموضوع بتاعك من غير ما اخد بالي ان الرد هيكون مكتوب باسمك وعلى العموم انا بعتذر ليكي ولكل المشتركين على الغلطة وياريت تركز في الرد بتاعي بدل ما تركز في مين اللي كتبه المشكلة اني ماكنتش عايزك تعرفني لاني عارف انك لو عرفت مين اللي قايلك على الحل مش هتعمله ولا تفكر فيه حتى وحبيت اكون شخص غريب بيكلمك وخلاص اسف كمان مرة
    وانا هكتب الحل كمان مرة بس المرة دي من على الاكاونت بتاعي انا واسف كمان مرة

اول كلامي ابدا بالسلام

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اولا اسمحلي اني اقولك رأيي

اذا كنت بتحب قريبتك دي فنصيحة مني ابعد عنها طبعا هتقولي ايه السبب

هقولك ان الصراحة انت متستاهلش انها تكون ليك

معلش اعذرني انا عارف ان صراحتي وحشة اوي بس يمكن تلاقي وسط شوية الكلام الوحش دا حاجة حلوة تعجبك وتريحك وتريح الناس اللي بتفكر في المشكلة اللي انت اصلا بتعقدها وعاملها مشكلة

نرجع لحتة انك ما تستاهلش ان قريبتك تكون ليك .... طبعا انا متأكد انك عايزها في الحلال يعني مش بس طموحاتك انها تقولك بحبك ودا باين من كلامك انك داخل بجد وان هي كمان متدينة ومش بتاعة تسالي

اللي اعرفه انا ان الحلال مفيش فيه كسوف وممكن تمشي بالاصول زي الناس العاقلين وتروح لاهل البنت اللي هم في نفس الوقت قرايبك وتتكلم معاهم بكل وضوح وصراحة وتشرحلهم الوضع عامل ازاي وامكانياتك ولازم توضح وتديلهم صورة انك راجل بجد وعايز بنتهم بالحلال على سنة الله ورسوله مش بس مجرد احساس وخلاص لا ... لازم تثبت انك اد كل كلمة بتقولها ... ومتخافش منهم محدش هيقدر يعملك حاجة بس انت كمان لازم تحط في بالك كل الاحتمالات اللي معرض ليها اي شاب في الدنيا لما بيتقدم لواحدة والاحتمالات دي انه ممكن يتقبل او يترفض سواء البنت دي قريبته او اول مرة يشوفها ويسمع عنها ودا طبيعي جدا مش هتكون اول ولا اخر واحد يحصل معاه كدا ولازم تكون راضي ان الامور دي كلها قسمة ونصيب يعني لو كانت من نصيبك تقول الحمد لله ولو كانت مش من نصيبك تقول الحمد لله اكيد ربنا مختارلك احسن من كدا وربنا عارف ايه الصالح لعباده

طيب بلاش الحل دا خالص لو مش عاجبك ونطول بالنا شوية على بعض لغاية ما نوصل لحل بإذن الله

الوقتي احنا متفقين انك خجول شوية ومش هتقدر تتكلم في حاجات زي دي .... هنضطر نلجأ لأساليب انا مش بحبها الصراحة وهي الاساليب بتاعة الجنس الناعم

شوف يا سيدي ممكن توسط واحدة توصل لبنت خالتك الكلام دا وتشرحلها نيتك في الارتباط والجواز وتخليها تشوف رد فعلها اذا كان فيه قبول او رفض وانت ونصيبك بقى

يا اخي الحياة المغامرة والواحد ما بيصدق تجيله فرصة بيمسك فيها بايديه واسنانه وسبحان الله انت بتقول كلام ورد فعلك مش جاي مع الكلام خالص يعني بتقول انك هتموت عليها وفي نفس الوقتي واقف مكانك مش عايز تعمل أي حاجة وفكرتني بواحد صاحبي كان بيحب واحدة وهيتجنن عليها بس فوجئت بيه بعد ما كنت بتحايل عليه انه يفاتحها في الموضوع ويحاول يرتبط بيها بس كان رده عليا انه قالي انا مقدرش اعمل اكتر من النظرات وهي المفروض تفهم وتيجي هي تكلمني انما انا عمري ما هروح اكلمها الكلام دا كان في سنة 2001 واحنا الوقتي يديلك طولة العمر في 2008 ومع ذلك يا اخي هو لسه مستني بس مش عارف هو الوقتي مستني ايه بالظبط ؟؟؟؟؟

صدقني والله والله والله لو انت فاتحت اهلك في الموضوع واخدت موافقتهم وكلمت اهل البنت بنفسك من غير ما تدخل وسيط بينكم هتعلى اوي في نظرهم وهيتاكدوا انك راجل بجد وانك هتحب بنتهم وتخاف عليها وتديلها اكتر من أي حد تاني حب وحنان وامان

والله يا اخي انا كان نفسي احل المشكلة بتاعتك دي فعلا بس المشكلة مش في قلة الحلول

المشكلة انك انت مش عايز تحل ولا تربط مع ان الحكاية بسيطة بس انت مكبرها شوية

اتوكل على الله وريح نفسك من العذاب دا كله واقولك على حاجة احسن من دا كله صلي صلاة الاستخارة وشوف ربنا هيؤمرك بإيه وان شاء الله ربنا مش هيخيب ظنك

يارب اكون قدرت اساعد وان شاء الله جاري التفكير في حلول اكتر والله المستعان

الوقت/التاريخ الآن هو الإثنين سبتمبر 30, 2024 7:18 am